Nyt olen iloinen. Ei mulla mitään erityistä syytä ole iloinen olla mutta ei surujakaan! Melkein hihkuin ja hyppelin kauppareissulla (kun kävin ostamassa viimeisillä senteilläni kaksi vanukasta ja ranskalaisia). Aurinko paistoi, kirpeä pakkanen tänään. Nyt olen siis iloinen, olo on kevyt, lähitulevaisuudessa ei ole murheita. Koulua pitäisi kyllä vähitellen alkaa murehtia... Mutta ei vielä jaksa! Ei ihan vielä... Luen hyviä kirjoja, katson hienoja leffoja, kuuntelen musaa ja nautiskelen... LAISKOTTELEN.

Katsoin nyt taas uudestaan Tahrattoman mielen. Se leffa on kyllä NIIN hyvä, siitä ei pääse yli eikä ympäri! Ja vaikka sen on nähnyt jo ainakin kolmesti (vai neljästi?) se jaksaa yhä innostaa. Kate Winslet on siinä niin mahtava ja Jim Carrey myös! Huiput hahmot, Clementine ja Joel... Tahtoisin olla niin kuin se Clementine. Tai no en ihan niin "f**ked up" niin kuin se itsekin sanoo siinä, mutta spontaani, rohkea, villi. Olenhan minä kyllä aika villi. Moni on sanonut rohkeaksikin. Ja omaperäisenä mua ainakin pidetään. Juu, olen outolintu. Mutta en niin rohkea ja räikeä kuin Clementine... Voisinkin värjätä tukan siniseksi. Tai ihan punaiseksi. Mutta en voi... Miksi? No, ehkä en halua sitä ihan tarpeeksi. Tai ei se kumminkaan olisi MUA. Haluaisin olla sellainen, joka VOI. Miksi? Koska se on omaperäisen rohkeaa ja räikeää. Mutta se on kuitenkin vain ulkoinen ominaisuus jolla ei loppupeleissä ole niin paljon painoa. Ruskeatukkainen voi olla yhtä rohkea ja räikeä persoona, ja räikeämpi! No niin... Blaablaablaa...

Nyt olen mennyt tilaamaan kirjan Twiggystä. Twiggy on IHANA. Olen aina pitänyt siitä, nyt se nousi jotenkin "pintaan". Hätkähdyttävät, vakavat silmät! Kirja on varmasti upea. A life in photographs. Yritin löytää arvosteluita mutta se on niin uusi kirja ettei Amazonillakaan ollut vielä niitä... Eikä tietenkään sitten löytynyt skannauksiakaan mutta hyvältä se kuvauksissa kuulosti. Yli sata kuvaa jostain kansallisgalleriasta ja sen itsensä valitsemia ym... Vauu:) Oikea herkku siis!

Luen nyt ranskalaisen Anna Gavaldan pientä romaania Viiniä keittiössä. Pidän kyllä Gavaldan tyylistä kirjoittaa, joten sen tunnetumpi romaani Kimpassa on nyt myös must read-listallani! Viiniä keittiössä ei ole pitkä kirja, joten lukenen sen tänä viikonloppuna kokonaan. Ihmettelen ihan millainen draivi mulla on lukea nyt! Pitää ahmia kirjoja nyt kun kerran maistuu:) Keskittymiskyky on huimasti parantunut. Selvästi se on kortisoni joka sitä huonontaa... Kotiopettajatar jäi Siiliin, pitää lainata se kirjastosta että saan jatkaa sitä! Se on Kunnon Romaani. Ei Gavaldan tyylikään vedä vertoja neiti Charlotte Brontëlle^^

Se tänne kotiin tulo oli muuten melkoisen rankka seikkailu! Raahasin painavia tavaroitani syvässä hangessa ja tuiskussa, palellutin itseni pysäkillä ja olin vielä nälissäni ja janoissani. Silti hymyilin ja laulelin melkein kotiin tullessa, niin iloinen siitä olin. Olen ollut poissa niin paljon kotoa että tämä alkaa tuntua kohta vieraalta! Vähän oli haikeutta välillä kun jo totuin siihen että en ollut yksin, mutta kyllä näin on parempi... Kyllä yksin on sittenkin parempi.

Vietin yksin siis uudenvuodenaattoni dippaillen suolakeksejä ja Star Trekiä katsoen. Zachary oli muuten hyvä mr Spock enkä sano tätä vain siksi että pidän sitä maailman hoteimpana miesolentona:D Se OSAA näytellä! Se ihan kuulosti eri henkilöltä kuin Sylarina. Tai omana itsenään (olen toki monia haastatteluja kuunnellut). Mutta muuten se leffa ei mua oikein sytyttänyt... Liian scifi. Musta on tullut draama-ihminen. Ja realisti:D Eh... Avatar oli myös vähän liian scifi mutta se maailma siinä oli kyllä hiano! Väri- ja valomaailmat olivat kauniita... :) Ei lainkaan hullumpi leffa ja näin sen ilmaiseksi:P Kaveri lupasi että se oli joululahja siltä mulle... Ihana kaveri!

Soitin muuten taas yhdelle miehelle, jonka kanssa mulla oli säpinää syksyllä. Sitten itse laitoin sen jutun jäihin, mutta nyt alkoi taas tuntua siltä että oli huono juttu laittaa se juttu jäihin, meillä kuitenkin synkkasi kun kahdesti nähtiin ja juteltiin. Mutta eipähän tuosta ole nyt kuulunut mitään ja ei se kovin innokkaalta enää vaikuttanut joten kai minä olen sössinyt mahdollisuuteni sen suhteen sitten... Se siitä? Ehkä näin on parempi. Mä olen liian outo kelle vain. Varmaan sekään ei hyväntahtoisuudestaan huolimatta kestäisi kummallisuuksiani. Valitettavasti olen vanhapiika-ainesta ja hyvin vahvasti. But never know...

17:56

Pitäisi muuttaa Espanjaan, Kuubaan tai jonnekin... Latinomiehet on IHANIA! Katson Dirty Dancing 2: Havanna Nightsia, siinä on hot Diego Luna.  Intialaissyntyinen Dev Patelkin on ah-niin-ihana! Kaikki tummat, ruskeasilmäiset, tuimat:)