Lunta satelee oikein urakalla!  Mukavaa vaihtelua tähän joulukuuhun. Monta päivää on satanut tauotta vettä ja aurinko on pysynyt piilossa samaten. Synkkää, synkkää, ei voi säätä kehua!
 Pidin tänään shoppailupäivän tosi pitkään aikaan. Että se oli ihanaa! Suorastaan rentouttavaa. En etsinyt mitään pakkomielteisesti vaan ostin sitä mitä tarvitsin ja mikä näytti edulliselta ja kivalta. Pääsen askartelemaan tänään joulukortteja, Tiimarissa oli ihania askartelutarvikkeita siihen. Kulutin rahaa kamalasti. Itse en ole huolissani kuin iskän ja äidin reaktiosta. Kaikki sanovat, että mun rahankäyttö ei kuulu mun vanhemmille enää. Se on totta.. kai... Toisaalta saan niiltä tosi paljon taloudellista tukea niin en halua alkaa jäkättämään asiasta.
 Psykologi sanoo, että elämäntapani vievät "pomminvarmasti" kohti epätasapainoista mielenterveyttä. Kai se sitten on uskottava. Yritän päästä parempaan unirytmiin ja päästä irti kaikista koukuttavista jutuista. Muistaa rentoutua... Se nainen pitää minua varmasti tosi lapsellisena. Sitä sekoiluni onkin, myönnän, mutta yritän sillä purkaa ahdistusta! Ja väistellä pelkoa joka yksinäisyydessä ja aikuisuudessa on. Olo on niin rakkaudeton. Minua ei rakasteta, enkä minäkään ketään intohimoisesti... No, perhettäni hyvin paljon. Tuntuu vain, etten saa yhtä syvää vastarakkautta. Isän rakkaus on rahan antaminen ja saarnat, äidin iloinen lörpöttely puhelimessa kolmesti viikossa.
 Millainen äiti sanoo huono itsetuntoiselle tyttärelleen, että "sinä oot tainnu lihota"? Veli ilkkuu jatkuvasti, että näytän raskaana olevalta. Minä haluan näyttää niille! Näytän niille, että pystyn vielä laihtumaan. Mahdun taas ongelmitta entisiin vaatteisiini ja näytän viehättävämmältä myös miesten silmissä.
 Tuota tavoitetta varten olen alkanut laskea kaloireita, joita kurkustani alas vierii. Olen ns. näkkäridieetillä. Tietysti syön lisäksi kasviksia, hedelmiä, marjoja, vähärasvaista jogurttia ja viiliä, mysliä, muroja ja sen sellaista pientä JA kevyttä. Dieetin lisäksi teen innokkaasti vatsalihaksia. Se on vaivattomampaa nyt, kun maha on jo alkanut pienentyä dieetin ansiosta! Ensi kesänä aion painaa taas 46kg, niin kuin pari vuotta sitten:)
 Mutta täytyypäs lähteä koneelta, koska tässä ei kerran ole terveellistä istua.

ps. No niin, tuli taas toistettua itseäni. Minulla mahtaa olla köyhä elämä!